En från Ikea. En från Axis communications.
Sedan 1990-talet har vi hjälpt organisationer i Europa, Asien och USA att skapa hållbar tillväxt. Nu förändrar vi synen på förändringsledning, beteendeförändringar och mätbarhet.
Allt började med frustration och uppgivenhet.
När vi vill imponera på någon brukar vi berätta att Lars Diethelm var en av toppstrategerna inom Ikea globalt och sedan drev förändringar inom Harrods, och att Michael Engström har gjort en liknande världsomspännande resa med bland andra Axis communications.
Det är den roliga sidan.
Den tråkiga är att det dröjde över trettio år innan vi satte ner foten och erkände att det vi gjorde inte gav någon särskilt långvarig effekt.
Vi genade i för många kurvor. Lyssnade inte tillräckligt, varken på oss själva eller dem vi hjälpte. Skyllde på tidsbrist och att det inte fanns pengar. Inbillade oss att brandtal och utbildningar skapade förändringar.
Den här gången gör vi saker annorlunda.
Inga fler halvhjärtade försök. Inga fler engångsinsatser med föreläsningar och gruppövningar. Ingen onödig coachning. Och definitivt inga fler gissningar.
Den här gången ger vi allt. Och gör det mätbart hela vägen.
Cowrkr på 42 sekunder
Schweizaren, skåningen och alla vi andra
Tillsammans har vi utbildat fler än 5 000 företagsledare i framgångsfaktorerna som skapar uthållig tillväxt och välmående företag. Vi har arbetat med över 500 företag i skarpa projekt och skrivit 25 ledarskapsböcker.
Att skapa lönsam, uthållig och snabb tillväxt har varit en röd tråd i schweizaren Lars liv – i egna företag och som anställd hos Ikea, Harrods och ROL. På Ikea satt han till sist i ledningsgruppen för Inter Ikea Systems B.V., direkt under Kamprad och övriga styrelsen, och var med och öppnade Ikea i sex nya länder.
I grunden är Michael marknadsekonomen från Lund som har ägnat sitt liv åt att få bolag att växa, ofta med fokus på marknad och försäljning. Han har lett verksamheter i länder som USA, Holland, Tyskland och Danmark och varit med på tillväxtresorna som bland andra Axis Communications och Avery-Dennison har gjort.
Styrkan har alltid varit att identifiera, analysera och konceptualisera affärsmöjligheter. Antingen som projektledare, affärsutvecklingschef eller vd. Han har ansvarat för större projekt hos kunder som SJ, DHL och Western Union – och har ofta haft internationell koppling. Under åtta år jobbade han på plats i Thailand, Singapore och Spanien.
Ibland behöver du en mönsterbrytare. En person som vågar vända på upplevda sanningar och tidigare erfarenheter. Som lyfter frågor andra missar och utforskar alternativ. Peter har lång erfarenhet från olika ledarskapspositioner och som förändringsledare hos bland andra AstraZeneca och Autoliv.
I grunden är Marie civilekonom med fokus på strategisk marknadsföring och affärsutveckling. Ovanpå det kan du lägga titlar och lång erfarenhet från roller som innovationsrådgivare, tillväxtkonsult och regionchef. Hon är även handledare inom Försvarshögskolans uppskattade ledarskapsprogram UGL och UL.
Föreläsare och författare till tjugo böcker. Sanningssägare och busgrabb i ett. Har långt förflutet som ledarskapscoach, bollplank och copywriter. Var med och översatte google.se vid lanseringen och fick ett av Europas största klockspel att spela Depeche Mode – Behind the wheel, varje dag i tre veckor.
Tommy är legitimerad naprat och en av Sveriges roligaste föreläsare inom hälsa. Det är inget snack om att han går igenom rutan. Men det som gör att företag anlitar honom – i Sverige eller i andra länder – är att han förstår medarbetarperspektivet och hälsa på en högre nivå. Och att han vet hur det hänger samman med ett riktigt bra ledarskap.
Ulf har accelererat bolag från 10 till 150 anställda – två gånger om. Haft ledarroller på bland annat Telia, AT&T Unisource, Nokia och Microsoft. Han har bott i USA i flera år och haft kunder och anställda över stora delar av världen. Nu använder han sin erfarenhet för att hjälpa andra att lyckas – som lärare på IHM och styrelseledamot.
Implementering och optimering av affärssystem. Stöttning inför internationaliseringar. Affärsutveckling i Skandinavien och England. Ledarpositioner hos globala koncerner. Etablering och flytt av fabriker i Sverige, Polen och Mexiko. Dessutom har han hunnit bo i Tyskland, England, Polen och USA.
En holistiker med fokus på ekonomi, segling och naturen. Sverker har tidigare varit finanschef för Elgiganten, Reitan Convenience (i Sverige, Norge och Finland), Business Sweden och många fler. Han har även haft högre befattningar i Norden, Baltikum, Spanien, Singapore och Australien.
Det är klart vi vill prata